Privacybeleid
In het kader van haar activiteiten, verzamelt en gebruikt Deli NV, met zetel te 9420 Erpe-Mere, Joseph Cardijnstraat, BTW 422.571.986, RPR Gent, Afdeling Dendermonde (“PANOS”) informatie over natuurlijke personen zoals uzelf (ook wel “persoonsgegevens” genoemd). PANOS hecht een groot belang aan het beschermen van uw privacy en engageert er zich daarom ook toe de informatie die zij over u verzamelt enkel te gebruiken zoals in deze policy uiteengezet. PANOS handelt daarbij in overeenstemming met de toepasselijke privacywetgeving, met inbegrip van de Algemene Verordening Gegevensbescherming of “AVG” (in het Engels “GDPR” afgekort).
Als onderdeel van dit engagement, wil PANOS via deze privacy policy toelichten waarom en op welke manier wij uw persoonsgegevens verwerken alsook uw rechten en onze verplichtingen in dit verband. Deze policy vermeldt ook bij wie u binnen PANOS terecht kan indien u vragen hebt of om uw rechten uit te oefenen (zie punt 5).
1. Welke persoonsgegevens worden over u verzameld door PANOS ?
In kader van onze online-bestelplatformen verwerken wij de volgende categorieën van persoonsgegevens: i) Identificatiegegevens zoals uw naam, telefoonnummer & emailadres ii) Financiële identificatiegegevens (kaartnummer, rekeninghouder, betaalmethode,...) iii) Gegevens over de bestelling (tijdstip, inhoud, bedrag bestelling,..) iv) Elektronische identificatiegegevens (IP-adres, cookies,...)
2. Waarom worden persoonsgegevens verzameld en gebruikt?
Uw persoonsgegevens worden altijd verwerkt voor een specifiek en welomschreven doel, waarbij enkel de gegevens gebruikt worden die nodig zijn om dat doel te bereiken.
i) Voor de uitvoering van uw bestelling
Persoonlijke identificatiegegevens (naam, voornaam, e-mailadres, telefoonnummer, leveringsadres), gegevens over de bestelling (tijdstip bestelling, inhoud bestelling, type bestelling, oorsprong, betaalmethode, bedrag bestelling) en financiële identificatiegegevens (rekeninghouder, kaartnummer, betaalmethode, bankrekeningnummer) worden verwerkt om de bestelling correct uit te voeren en op het juiste moment aan de juiste persoon aan te bieden en om de terugbetaling bij een eventuele annulatie correct uit te voeren. In geval van problemen omtrent de bestelling, kunnen de gegevens gebruikt worden om de eindgebruiker te contacteren, maar dit enkel in het kader van de klantenservice en probleemoplossing.
ii) Voor (direct) marketing
Wij verwerken uw persoonsgegevens om u te voorzien van relevante aanbiedingen en informatie over onze producten en diensten. Dit doen wij om de volgende redenen:
A. Personalisatie van aanbiedingen: Door uw bestelgeschiedenis en voorkeuren te analyseren, kunnen wij u gepersonaliseerde aanbiedingen en promoties sturen die aansluiten bij uw smaak en behoeften.
B. Verbetering van klantenrelaties: Door regelematig contact met u op te nemen, kunnen wij een betere relatie met u opbouwen en u op de hoogte houden van nieuwe producten, speciale acties en evenementen.
C. Efficiëntie van marketingcampagnes: Door gerichte marketingcampagnes uit te voeren, kunnen wij onze marketinginspanningen optimaliseren en ervoor zorgen dat u alleen relevante informatie ontvangt.
U heeft altijd het recht om bezwaar te maken tegen het gebruik van uw persoonsgegevens voor direct marketingdoeleinden. Indien u geen marketingcommunicatie van ons wenst te ontvangen, kunt u zich op elk moment afmelden via de afmeldlink in onze e-mails of door contact met ons op te nemen.
iii) Voor de veiligheid en optimalisatie van de online diensten
Elektronische identificatiegegevens (IP adres, cookies, HTML5-storage) en informatie betreffende uw toestel (type, browser, besturingssysteem, app versie, …) worden verwerkt voor de veiligheid van onze online diensten, om fraude tegen te gaan, om uw surfervaring te verbeteren en om onze diensten te optimaliseren. Indien de verwerking echter niet noodzakelijk is om uitdrukkelijk de door u gevraagde diensten te leveren, zullen wij uw toestemming vragen.
Meer info over het gebruik van cookies kan u vinden in onze cookie policy.
iv) Voor marktonderzoek en statistische analyses
Uw persoonsgegevens kunnen worden verwerkt voor onderzoek en statistiek, met name om marktanalyses te doen, om uw tevredenheid op te volgen en om onze diensten te verbeteren.
Wij zijn van mening dat onderzoek en statistiek kunnen leiden tot verbetering van onze diensten en innovatie, hetgeen u en de gemeenschap in het algemeen ten goede komt. Deze verwerking kan het samenstellen van een profiel inhouden. Deze profilering heeft geen effect op u, behalve in de mate dat het kan leiden tot eventuele gepersonaliseerde tevredenheidsonderzoeken en verbeteringen van onze diensten, wat voordelig is voor u. De verstrekking van uw persoonsgegevens voor deze doeleinde is niet strikt noodzakelijk en kan worden vermeden door bezwaar te maken (zie verder).
3. Wettelijke basis die toelaat om persoonsgegevens te verzamelen en te gebruiken
Persoonsgegevens mogen niet verwerkt worden zonder een geldige wettelijke basis. Daarom zullen wij uw persoonsgegevens enkel verwerken wanneer:
(i) wij uw vrijwillige, expliciete en specifieke toestemming hebben ontvangen voor de verwerking van uw persoonsgegevens voor een of meer specifieke doeleinden; of
(ii) de verwerking noodzakelijk is voor het aangaan of de uitvoering van een overeenkomst; of
(iii) de verwerking noodzakelijk is om een verplichting na te komen waaraan wij zijn onderworpen door een wet, een decreet, een ordonnantie; of
(iv) de verwerking van de persoonsgegevens noodzakelijk is voor de behartiging van ons gerechtvaardigd belang. In dat geval zullen wij nagaan dat uw belang of uw fundamentele rechten en vrijheden niet zwaarder doorwegen.
Voorbeelden van zo een gerechtvaardigd belang zijn: het verzorgen van een kost-efficiënte dienst, het aanbieden van onze producten en diensten aan onze klanten, fraudepreventie en de bescherming van onze IT-systemen en netwerken, het naleven van onze vennootschapsrechtelijke en sociale verantwoordelijkheden.
In de meeste gevallen zullen uw persoonsgegevens verwerkt worden omdat dit noodzakelijk is in het kader van onze (toekomstige) contractuele relatie. Voor meer informatie over de exacte wettelijk basis waarop wij ons steunen om bepaalde persoonsgegevens te verwerken, aarzel niet om ons te contracteren zoals uitgelegd in punt 5.
4. Wie heeft toegang tot mijn persoonsgegevens?
4.1 Binnen PANOS
Uw persoonsgegevens worden bij PANOS opgeslagen in haar IT-systemen, maar zullen enkel toegankelijk zijn voor de personeelsleden die in functie van hun takenpakket binnen PANOS toegang tot uw persoonsgegevens nodig hebben en dit enkel voor de doeleinden zoals omschreven in punt 4.
Deze personeelsleden zijn gebonden door onze interne regels en procedures inzake beveiliging, confidentialiteit en bescherming van persoonsgegevens. Zij zijn ook verplicht de technische en organisatorische maatregelen na te leven die wij hebben genomen om uw persoonsgegevens te beschermen. Deze beveiligingsmaatregelen werden afgestemd, rekening houdend met de stand van de techniek, de uitvoeringskosten, alsook met de aard, de omvang en de risico’s verbonden aan de verwerking van de persoonsgegevens.
4.2 Buiten PANOS
Sommige persoonsgegevens worden ook aan bepaalde categorieën ontvangers buiten PANOS doorgegeven in het kader van de hierboven omschreven doeleinden, maar enkel indien zij de informatie werkelijk nodig hebben. Het betreft met name:
(i) De franchisenemer die het winkelpunt uitbaat waar u uw bestelling hebt geplaatst zodat zij uw bestelling kunnen klaarmaken (en leveren);
(ii) onze dienstenleveranciers zoals consultants, leveranciers van IT diensten, of andere technische verwerkers (zoals bijvoorbeeld de ontwikkelaars van dit bestelplatform);
(iii) banken en betalingsdienstverleners met het oog op het verrichten en ontvangen van betalingen;
(iv) overheidsinstanties of verbonden organisaties aan wie wij wettelijk verplicht zijn gegevens door te geven;
(v) derden die ons adviseren zoals boekhouders en advocaten, bijvoorbeeld in het kader van de overdracht of overname van (een deel van) de onderneming; en
(vi) derden die betrokken zijn bij onderzoeken naar mogelijke fraude of andere wettelijke overtredingen.
5. Wat zijn mijn rechten en hoe moet ik deze uitoefenen?
U heeft altijd het recht om de persoonsgegevens die PANOS over u verwerkt in te kijken en om incorrecte of onvolledige persoonsgegevens te laten verbeteren. In sommige gevallen kan u ook bezwaar maken tegen de verwerking van deze gegevens, een beperking van de verwerking aanvragen of ons verzoeken om bepaalde gegevens te wissen. Tot slot heeft u in bepaalde omstandigheden ook het recht te vragen dat sommige van uw persoonsgegevens worden overgedragen aan uzelf of een derde.
Wanneer u uw toestemming heeft gegeven voor de verwerking van uw persoonsgegevens, kan u deze te allen tijde opnieuw intrekken, maar u dient er zich van bewust te zijn dat u in dergelijk geval mogelijks niet optimaal van al onze diensten zal kunnen genieten. Dergelijke intrekking zal vorige verwerkingen niet aantasten. Daarnaast kunt u zich te allen tijde op eenvoudig verzoek en kosteloos verzetten tegen het gebruik van uw persoonsgegevens voor direct marketingdoeleinden.
Als u bovenstaande rechten wenst uit te oefenen, stuurt u een e-mail naar privacy@llbg.com.
PANOS neemt uw eventuele opmerkingen over onze verwerking van persoonsgegevens ernstig en zal hier snel gevolg aan geven. Aarzel dus niet om contact met ons op te nemen indien u opmerkingen heeft.
Indien u niet tevreden bent met de wijze waarop wij uw persoonsgegevens verwerken, heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthoudende autoriteit bevoegd voor de bescherming van persoonsgegevens, in België de Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA).
6. Hoelang worden mijn gegevens bewaard?
De exacte bewaarperiode hangt af van het doel waarvoor de persoonsgegevens worden verwerkt.
Als uitgangspunt hanteert PANOS de volgende criteria voor het bewaren van persoonsgegevens: (i) persoonsgegevens worden bewaard voor zolang als nodig is voor het bereiken van het doel waarvoor deze verzameld werden en (ii) steeds in lijn met de wettelijke, reglementaire en interne vereisten in dit verband. i) Uw bestel- en betalingsgegevens worden bewaard voor een periode van maximaal 10 jaar (na de datum van uw laatste bestelling). Dit is noodzakelijk voor administratieve doeleinden, om eventuele geschillen of klachten te behandelen en om onze fiscaal & boekhoudkundige verplichtingen te kunnen voldoen. ii) Indien u toestemming heeft gegeven voor het ontvangen van marketingcommunicatie, bewaren wij uw contactgegevens totdat u uw toestemming intrekt of totdat u zich afmeldt voor onze marketingberichten, met een maximale duur van twee jaar na het laatste betekenisvolle contact. iii) Cookies en vergelijkbare technologieën: de retentietermijn voor cookies varieert van het type cookie, meer info hierover vindt u in onze cookie policy.
7. Aanpassing van de policy
De inhoud van deze policy kan aangepast worden. Deze privacy policy werd het laatst gewijzigd op 28 april 2025. Toekomstige wijzigingen of aanpassingen bij het verwerken van uw persoonsgegevens zoals omschreven in deze privacy policy, zullen u vooraf worden meegedeeld via onze website(s) (bijvoorbeeld via pop-up schermen) alsook door middel van onze gebruikelijke communicatiekanalen (bijvoorbeeld via e-mail, indien wij over uw e-mailadres beschikken). Gelieve echter altijd na te gaan of u over de laatste versie beschikt.
8. Contacteer ons
Voor algemene vragen kan u ons steeds contacteren door een e-mail te sturen naar info@panos.be. Voor privacy-gerelateerde vragen en/of uw rechten uit te oefenen, verwijzen wij u naar het e-mailadres aangegeven in punt 5. We helpen u graag verder.